MA OLEN
  • Minust
  • Coaching
    • Coachingust
    • 1 : 1 teekond
    • Meeskonnale
    • Juhile
    • Grupile
  • Mentorlus
  • Koolitused
  • Blog
  • Kontakt
14/10/2021 by Triin Põldme-Uibo

KUULDUD JA KUULATUD KULTUUR?

KUULDUD JA KUULATUD KULTUUR?
14/10/2021 by Triin Põldme-Uibo

Mis Sa arvad, kui hea kuulaja Sa oled?
Aga kui ausalt Sa ennast väljendad?
Endale hinnangut andes – kas Sa arvad, et asjad on nii või Sul on selleks tõendeid?

 

AUS ENESEVÄLJENDUS

Aus eneseväljendus on üks meie olulisematest vajadustest. See lubab meil ennast välisele maailmale peegeldada, märku anda, kes me tegelikult oleme, mida mõtleme ja tunneme! Kõik me soovime ennast vabalt ja julgelt väljendada, kuid päris tihti võib oluline asi jääda ütlemata, veel pisemad mainimata.
 

MIKS ME ENNAST TIHTI AUSALT EI VÄLJENDA?

Mida arvata sellest, et see kõik võib jääda teinekord selle taha, et me ei ole kuuldud ja kuulatud? Hakkame valima, kus ja mida jagame, seame piiranguid sinna, kuhu pole vaja. Aga ennekõike loome piiranguid aina iseendale juurde – hoiame kinni ja kaotame läbi vältimise enda heaolu. Aga eks aju valib ikka esmase heaolu hilisema asemel. Kuid lõpuks kaotab meie “homne” mina “tänase” mina otsuste tõttu!
  • Oma töös näen nii tihti sellele kinnitust – me vajame seda, et saaksime ennast ausalt väljendada aga samal ajal vajame me ka kuulatust. Coaching loob inimese jaoks just selle vajatud ruumi – kuulatud ja hinnanguvaba ruumi.
  • Kui tunneme kedagi päriselt kuulamas – väljendame me ennast ausalt ja avatumalt. Kuulamine lubab vestlustel sügavamaks muutuda! 

Ja teinekord võib juhtuda ka lihtsalt nii, et kõrvad on olemas ja ausus on ka kohal, kuid lihtsalt nende kahe partnerlus ei ole see oodatud ja soovitud partnerlus. Näiteks juhina tundsin tihti, et olen üksinda – mu meeskond oli väga hea kuulaja, ma olin tegelikult inimesena kuuldud ja kuulatud, kuid juhina vajasin ma justkui teist kõrvapaari!

KUI KUULATUD JA KUULDUD ME OLEME?

Kui kuulatud ja kuuldud oled Sa kodus, tööl või sõprade keskel? Märkad Sa seal vahet?
Või kui hea oled Sa enda ausalt väljendamises? Milline on seis erinevates keskkondades – julged Sa ennast mõnes neis keskkonnas julgemalt väljendada kui teises? Miks?
 
Juhi ja meeskonnaliikmena tuleks meil panustada mõlemasse võrdselt:
  • olla head kuulajad, mis soodustab meie vestluspartneritel ennast vabamalt ja ausamalt väljendada,
  • olla ise võimalikult ausad enda väljendamises, see soodustab avatuma ja efektiivsema kommunikatsiooni kujunemist ning positiivsema tööõhkkonna loomist.

AGA KUI TÖÖKESKKOND SELLIST ISELOOMU EI ESINDA?

Jah, see on see keeruline koht, kus juht küsib endalt, et kust siis alustada? Meeskond ootab justkui muutust, juht tajub vajadust aga asjad ei liigu (ebamugavus, hirm, vastupanu lükkavad tegutsemist edasi). Aga algus on tegelikult lihtne, eeskuju seab suhtumise ja käitumismallid paika –  juhi julgus hetkeolukorda tunnistada ja soov muutust luua on kõige algus ja alus! Ja kui see hetkeolukorra kaardistamine või muutuse loomise protsess peaks olema vaevaline, tasub kaasata mõni hea väline mõttekaaslane (mentor, coach, accountability partner,  konsultatsioon, koolitus vm).

MIKS TOETADA KUULDUD JA KUULATUD KULTUURI LOOMIST?

Mida arvata sellest, et kuuldud ja kuulatud kultuuri loomine toetab inimestes kaasatuse tunde loomist? Olla kuuldud – see loob töötajates tunde, et nad on kaasatud, kuna saavad ausalt ja vabalt kõiges kaasa rääkida (päriselt kuulamine loob selleks eeldused). Uuringute järgi saavutavad sellised kaasatud töötajad paremaid tulemusi, kogevad vähem läbipõlemist ning püsivad organisatsioonides kauem. Selline kultuur soodustab ka innovatsiooni ja uute ideede tekkimist ning toob endaga kaasa reaalsed käitumismustrite muudatused. Aga kurb tõsiasi on seegi, et ligi 85% (HBR, 2021) töötajatest jätab tihti enda mõtted ja arvamuse väljendamata – neil on hirm saada negatiivse reaktsiooni või tagasiside osaliseks.

Mis Sa arvad, milline on teie meeskonna või organisatsiooni vabalt ja ausalt väljendamise protsent? Palju saab välja öeldud ja palju jääb jagamata? 

 
MA OLEN.    hea kuulaja     aus eneseväljendaja
Previous articleKOHANEMISVÕIMELINENext article COACHING - VÕTMEISIKUTE HOIDMISEKS?

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Viimased postitused

Mõttetalgud juhile07/02/2023
Juhi roll arengu juhtimisel07/02/2023
Kui jaanuar kujundaks tervet sinu aastat?13/01/2023

Rubriigid

  • Coaching
  • Eneseareng
  • Juhtimine

Sildid

Coaching Eneseareng

MÕTTETERA

Kui Sul on valida lihtsama ja raskema variandi vahel – vali raskem.
Olen kindel, et see pingutus ja uus kogemus on lõpuks seda väärt!

MA OLEN

Kõne kaugusel
+ 372 56492038
Kirja kaugusel
triin@maolen.ee

Teenused

  • Coaching
  • Konsultatsioon
  • Koolitused

Viimased postitused

Mõttetalgud juhile07/02/2023
Juhi roll arengu juhtimisel07/02/2023
Kasutusõigused © 2021 Maolen.ee | Privaatsustingimused
Maolen.ee kasutab oma veebilehel küpsiseid, et pakkuda Sulle asjakohasemat sisu ning muuta veebilehe külastamine mugavamaks ja lihtsamaks.
PrivaatsustingimusedLuba
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT